1 op 1: van hoe dan? naar doe dan!

Zeg, wordt het niet eens tijd om te gaan ondernemen zoals jij het allerliefste zou doen? 


Ondernemen is hartstikke leuk. Simpel ook. Dat wil alleen niet zeggen dat het ook makkelijk is.
  • Hoe hou je overzicht in al die ideeën die je hebt?
  • Hoe bepaal je wat je wel en niet doet?
  • Wat doe je als het even tegenzit?
  • Wat als je marketing niet doet wat je wil dat het doet? 
  • Wat doe je als je alles maar leuk vindt? Hoe kies je dan?
  • En wat als je keihard werkt maar het resultaat niet terug te zien is op je bankrekening?
Kortom er kunnen allerlei redenen zijn waarom je business niet helemaal gaat zoals jij wilt. Dan kun je 2 dingen doen. Doorgaan op de huidige manier. Alleen krijg je dan hetzelfde resultaat.

Of je gaat dingen anders doen. En dan help ik je graag met mijn belachelijk praktisch advies en aanpak.
 

'Het ondernemen was helemaal nieuw voor mij. Ik zag door de bomen het bos niet meer wat betreft het ondernemen. Ik had al vele euro's uitgegeven aan boeken en online businesstrainingen. Maar ik wilde niks meer online, ik wilde gewoon een persoonlijk gesprek met een businesscoach. Iemand die mij hielp met: Waar moet ik beginnen? Waar moet ik mij op focussen? Wat heeft prioriteit bij het ondernemen? Dankzij de begeleiding van Inge heb ik nu focus en weet ik precies wat ik per maand ga en wil doen om te groeien. En ook gewoon zoals ik ben, dus geen trucjes of wat dan ook.'
Marieke Ringrose-Blijleven - coachpraktijk Blijleven


 

Businesscoaching aangepast aan jouw ondernemerstype

Wat jij wil is leidend. Niet wat ik wil of wat al die andere programma's die je online en offline volgde je vertelde dat je zou moeten doen. Ik geloof niet in 7 geheimen voor succes. Geen 5 sleutels. Of 9 stappen. Of wat dan ook. Dat zou namelijk betekenen dat een one size fits all aanpak werkt. En net zoals dat one size fits all in de kleding niet opgaat gaat dat ook met ondernemen niet op. We zijn allemaal anders. Alleen daarom gaat het niet op.

We gaan samen 9 maanden aan de slag met jouw business. Ja niks 3 maanden. Ik ben wel goed maar kan geen wonderen verrichten ;-)). Je doelen, je ideeën, je productaanbod, je doelgroep en je cijfers (en niet alleen de financiële cijfers) alles komt aan bod. En dingen hebben tijd nodig. Echt. Laat je niet gek door practige beloftes als binnen 2 weken X- klanten erbij. Kan ik je niet garanderen want het is afhankelijk van meerdere factoren: je aanbod en de markt bijvoorbeeld. Maar ook hoe veel jij bereid bent te doen. 

We maken concrete plannen én ik zorg dat je de acties ook uitvoert. We trappen af met een kick off van 2 uur en spreken elkaar daarna elke maand in totaal minimaal 2 uur zodat er meters gemaakt worden. 

Eén van de dingen die ik inzet is The Archetype Alignment Grid. Dit is ontwikkelddoor de Amerikaanse Beth Grant. Ik ben echt laaiend enthousiast over haar model (maar ik snap ook wel dat ik klink als 'wij van wc-eend ;-) en één van de twee ondernemers die in Nederland officieel gecertificeerd zijn om met deze aanpak te werken. Dit model geeft je echter zoveel inzichten en maakt keuzes maken daardoor vele malen makkelijker.

'Inge heeft mij tot nu toe uitstekend gecoacht met het verder ontwikkelen van mijn bedrijf en mezelf als ondernemer. Met haar praktische tips, samen opgestelde omzetdoelen en aangebrachte structuur werk ik gestaag verder aan mijn onderneming en ben ik veel doelgerichter aan het werk dan voorheen. Dat geeft mij meer rust, meer overzicht en het werkt ook stukken efficiënter.'
Nina Liesker - Ambachtelijke Chocolaterie Bonbonnina

 

Ondernemen op een manier die bij je past

Als je ooit bij bepaalde marketing acties dacht: 'bleh' of omdat je je niet oké voelt bij bepaalde acties die je nou eenmaal zou moeten doen omdat je ondernemer bent dan is de reden ongetwijfeld dat het niet bij je past. Dit model gaat namelijk uit van 12 ondernemerstypes maar vooral gaat het uit wie ben jij nou van nature én waarom komen mensen bij jou. En dát is precies wat je nodig hebt, zo ga je namelijk ondernemen op een manier die bij jou past. En als je dingen doet die bij je past dan wordt het makkelijker én leuker. Makkelijker én leuker zorgt voor een betere business én dat is nou precies wat je wilt, toch?

Briljante ingevingen ontstaan altijd op niet de meest logische momenten (bijvoorbeeld tijdens het boodschappen doen of langs de lijn bij het voetbalveld) gedurende onze samenwerking mag je nonstop bellen, mailen, appen met al je vragen zodat je ook daadwerkelijk door kunt gaan en niet blijft hangen. Dat is natuurlijk zonde. 

Onze samenwerking duurt even. Omdat dingen tijd nodig hebben. Ik ben namelijk niet van de quick fixes. Zoek je dat wel dan ben ik niet de juiste voor je. Dit traject duurt 9 maanden. Kunnen we daarna nog niet zonder elkaar (dikke kans!) dan stappen we over op the next level ;-) 

Liever eerst eens eenmalig samenwerken of gewoon behoefte aan even een korte sparsessie? Dat kan, dan kun je beter dit kiezen.

Globaal gaan we door deze fases heen:
  • Puzzelen & uitdenken (de strategie)
  • Actie (wat moet er gebeuren)
  • Doorzetten (oef het pakt toch wat anders uit)
  • Bijsturen (oké aan deze knoppen draaien we nog wat)
  • Volhouden (je bent niet ineens succesvol)
  • Doorgroeien (holy! dit is gelukt, nu wil ik dit en dit ook!)

Kortom we bouwen een business. Weet wel, wat jij wil is leidend dus jouw doelen en wensen zowel zakelijk als privé staan voorop. Tuurlijk zeg ik het als ik denk: ja dit kun jij best willen maar dat is voor nu totaal niet logisch dus dit gaat naar het lijstje 'leuk voor later.'

Waar besteden we aandacht aan?
  • Je ondernemerstype
  • Je businessmodel
  • Je doelgroep & je ideale klant (of niet want niet elke ondernemer heeft dit nodig namelijk)
  • Je productaanbod
  • Je marketing
  • Je sales
  • Mindset
  • Persoonlijk leiderschap: 'hoe manage je de lastigste persoon in je business? Jezelf dus.
Dit krijg je dus in elk geval:
  • Strategiesessie - kick off (2 uur)
  • Sessie over je ondernemerstype (2 uur)
  • Twee-wekelijkse check in (15 minuten)
  • Maandelijkse coachingssessie (1,5 uur)
  • Onbeperkt vragen stellen per mail en/of app
  • Feedback op je marketingacties
  • Inspiratie & motivatie
  • Plezier
  • Rust. Je weet immers wat je moet, waarom en hoe én op zo'n manier dat je denkt: yep, dit ben ik

Investering en niet goed geld terug

Voor dit supertoffe, praktische en uiteraard leuke traject betaal je € 3.499. Betaal je liever in termijnen dat kan maar dat worden er nooit minder dan 9  Nu denk je wellicht: ja maar wat als ik voor 9 maanden inteken én betaal en ik vind het niks en spannend zo'n investering. In worst case....Als je na onze eerste sessie denkt: 'omg....moet er niet aan denken om nog maanden met haar samen te werken.....' Geen probleem. Als je dat binnen 24 uur na onze eerste afspraak aan me laat weten dan boek ik zo per ommegaande het restant bedrag retour. Ter geruststelling: heb ik nog nooit bij iemand hoeven doen ;-)

Voordat we aan de slag kunnen.......

Maar....het begint natuurlijk eerst met even kennismaken. Helder krijgen wat je nodig hebt en of ik degene ben die je daar het beste bij kan helpen. Ik moet namelijk eerst weten waar jouw uitdagingen zitten, wat je wil bereiken én pas dan kunnen we al dan niet samen verder. Zo simpel is het. Als zowel jij als ik na ons gesprek denken 'Yes, dit moeten we doen!' dan maken we een afspraak en gaan we écht van start.

 

Wanneer moet je dit niet willen?
  • Als je niet wilt investeren. Om welke reden dan ook
  • Als je met grote stappen snel klaar wilt zijn
  • Als je hoopt op een wonderbaarlijke quick fix
  • Als je een kant een klaar one size fits all stappenplan wilt hebben
  • Als je verwacht dat ik het werk voor je ga doen
  • Als je niet van de trajecten bent maar liever incidenteel met iemand aan de slag gaat. 

'Een jaar geleden mijn eigen bedrijf gestart. Ik wilde graag veel/alles zelf doen, want financieel investeren vond ik erg lastig daar er bijna nog geen inkomsten waren. Na een paar maanden aan de slag te zijn gegaan, voelde het voor mij als 'aanmodderen'. Ik deed van alles, maar het voelde niet als goed. Als:' ik doe datgene wat ik hoor te doen', want ja....wat moet je eigenlijk allemaal doen als startende ondernemer? Door een oproep op LinkedIn kwam ik in contact met Inge. Na ruim een uur aan te telefoon te hebben gezeten en er een goede klik was, ben ik met Inge het halfjaar-traject gestart. Goed klik? Inge is eerlijk, houdt een spiegel voor, legt de vinger op de gevoelige plek, vraagt door en door en door en...… ( totdat je bij de kern bent), is positief, geef (liefdevolle) schoppen onder je kont, is er voor je, praat in zeer begrijpelijk taal. En een hele belangrijke voor mij: praktisch. Niet alleen maar praten, maar zeker ook in actie komen; DOEN!'
Thea de Velde Harsenhorst - Versie 2.0