Ontdek jouw ondernemerstype en ga ondernemen op een manier die echt bij je past

Ondernemen is hartstikke leuk maar niet altijd makkelijk

workshop de 12 ondernemerstypes - woensdag 1 juli

Ondernemen is gewoon simpel. Je hebt een product of dienst en dat verkoop je. Alleen dat wil niet zeggen dat het altijd ook maar makkelijk is. Sterker nog soms valt het gewoon echt wel tegen. Dat je niet goed weet waar je moet beginnen bijvoorbeeld. Of dat je exact doet wat je leert in zo'n, al dan niet gratis, challenge, workshop of webinar en dat het dan bij jou niet lukt.....

Dan kun je natuurlijk doorgaan, beetje doormodderen, of de dingen op z'n beloop laten. Dat is natuurlijk niet heel handig en dat weet jij ook wel. Want even heel kort door de bocht, daar maken we geen omzet mee. Of misschien wel omzet maar te weinig.

Als ondernemer 'moet' je nou eenmaal aan de slag met je marketing en je zichtbaarheid. Als niemand weet dat je bestaat is het immers lastig zakendoen. En dan kun je natuurlijk wel iets doen, maar ja hoe weet je nou of dat past bij jou én bij je klanten? En als je doet wat iemand anders doet dan heb je toch vaak het idee dat het bij jou niet helemaal past. Je kunt prima marketing doen op een manier die jouw past én waar je potentiële klanten ook happy van worden. Zonder trucjes, want dat is alleen een goed idee als je bijvoorbeeld Hans Klok bent.

Als je weet welk ondernemerstype je bent dan maakt dat ondernemen een stukje makkelijker. Het gaat nog steeds niet vanzelf maar je weet wel welke acties bij jou passen zodat je geen trucjes meer hoeft toe te passen. Maar je weet bijvoorbeeld ook wat voor soort klanten het beste bij je passen.

Arjen Klein Hoffmeijer (Zwemcollege Lisse) volgde de workshop
'Het was niet alleen interessant om zelf te kijken hoe ik mijn marketing kan aanpassen maar ook om beter als klant door te hebben wat voor soort bedrijven bij mij passen als ik vragen heb.'


Wat kun je verwachten?

Je krijgt natuurlijk bergen ideeën, inzichten, inspiratie en aha-momenten en dat is altijd goed. Verder maak je kennis met de 12 verschillende ondernemerstypes. Aan de hand van mijn verhaal ga je jezelf herkennen in 1 of meerdere types. Voor alle duidelijkheid: je bent niet je type, je herkent je alleen maar. Wij ondernemers houden over het algemeen namelijk niet van hokjes.

Ik heb zelf altijd een enorme aversie tegen die dingen die moeten ook al denk ik: 'maar dit past helemaal niet bij me.' En dus deed ik ze uiteindelijk gewoon niet en ging lekker zichtbaar zijn op een manier die ik wel goed vond. En dat werkt. En het is vrij simpel, als het voor mij werkt, werkt het voor jou ook. Je moet gewoon alleen even weten waar je op moet letten. Want laten we wel zijn: je leert het niet door af en toe eens ergens een videootje over te kijken, een boek te lezen of allerlei gratis challenges te volgen. Je moet wel weten wat nou bij jou past en hoe het voor jou werkt. 
 

Winny Paauw (Winny Paauw Communicatie) weet inmiddels haar ondernemerstype:
'De tijd van reflectie viel samen met een analyse van mijn ondernemerstype door Inge Schrier. Weet ik van mezelf goed genoeg wat voor type ik ben? Ja en nee. Deze analyse (een echte aanrader) geeft houvast – en urgentie om door te ontwikkelen naar Winny Paauw Communicatie 2.0.'


Je weet na afloop in elk geval:
  • in welk ondernemerstype jij jezelf het meeste herkent
  • welke marketingmiddelen het beste bij jouw type passen
  • waarom mensen iets bij je gaan kopen
  • wat voor soort klant het beste bij je past
  • wat jouw klanten nou echt van je nodig hebben
Kortom als je meters wilt maken dan is dit het moment. En natuurlijk je kunt het ook alleen doen. Lang zo gezellig niet maar ook lang zo effectief niet. Of dacht je dat Oprah ook alles alleen doet? En in haar uppie telkens het wiel uitvindt? En nee ik zeg niet dat jij of ik de nieuwe Oprah zijn of worden waar het om gaat is dat je samen verder komt. Of zoals Johan Cruijff aangaf: 'Gewoon je best doen, iets leuk vinden en goede mensen om je heen verzamelen. Want alleen kan je niks en met z'n allen kun je alles.'  En zo is het. Jij bent goed in jouw vak, ik ben goed in ondernemers laten ondernemen op een manier waar ze lol in hebben. En lol zorgt in mijn ogen uiteindelijk voor een beter financieel resultaat.. Dus wat denk je? Ben je erbij?

Sylvana Schouten - By Sylvana - volgde de workshop:
'Vorig jaar had ik al haar masterclass over marketingstrategie bijgewoond. Toen ik zag dat ze een live workshop deed over de 12 ondernemerstypen heb ik mij gelijk ingeschreven. De live workshop werd een online workshop maar dat ging perfect. Ik ben tijdens de workshop veel over mijzelf te weten gekomen en heb nu de handvatten om verder te ontdekken wat de beste marketingaanpak is voor mij(n bedrijf). Daarnaast krijg je ook veel praktische tips en advies over wat het effect zal zijn op je bedrijf als je deze verandering doormaakt. Een echte aanrader!'


Praktische zaken:
  • datum: woensdag 1 juli
  • tijdstip: 9.00 uur - 12.00 uur 
  • prijs € 199
  • locatie: online via zoom of als het kan live in Noordwijk of Lisse


Marieke Ringrose-Blijleven (Coachpraktijk Blijleven) over haar ondernemerstype:
'Door het weten van mijn ondernemerstype is mij nog meer duidelijk geworden. Ik ben hierdoor zelfverzekerder, rustiger en gelukkiger. Op momenten van onzekerheid en twijfel kan Inge mij keer op keer opbouwen met een lach, uitleg en de woorden: 'oh dit past zo bij jouw ondernemerstype.' Ik heb hierdoor geleerd mezelf als ondernemer beter te begrijpen en ben gaan ondernemen op een manier die echt bij mij past. En het fijne is dat ik marketing op deze manier zelfs leuk ben gaan vinden.'

Zo kwam ik op het spoor van de 12 ondernemerstypes

De twaalf ondernemerstypes heb ik niet zelf ontwikkeld. Helaas, want ik vind het dermate briljant dat ik eigenlijk baal dat ik het niet zelf bedacht heb. Maar goed, ik heb een achtergrond in marketing & communicatie maar toen ik voor mezelf startte en dus marketing voor mezelf moest doen, kwam ik erachter dat ik het met veel dingen gewoon niet eens was. Of dat ik er een hekel aan kreeg. En dat vond ik gek. En daarbij is het ook niet handig want als ondernemer niet aan marketing willen doen is gewoon stom.

Omdat ik altijd de 'waarom' achter iets wil weten ging ik op zoektocht en kwam uiteindelijk uit bij The Archetype Alignment Grid. Alles viel op zijn plek en ik was zo lyrisch over dit concept dat ik besloot om te gaan voor de certificering zodat ik andere ondernemers hiermee verder kan helpen. Met toestemming van Beth A. Grant heb ik 'The Archetype Alignment Grid' in het Nederlands 'gewoon' de 12 ondernemerstypes genoemd.