Inspiratie & Inzichten 
Zonder toeters, bellen en/of franje.
Wel lekker no-nonsense en belachelijk praktisch.
‹ terug naar overzicht

Met minder moeite meer klanten

Jij ziet ‘m ook vast met regelmaat voorbij komen in je FB-timeline. Of op LinkedIn. Misschien wel in je mailbox. Met minder moeite meer klanten. Of een variatie: zo krijg je moeiteloos meer klanten. Of meer klanten in minder tijd. Of iets wat er op lijkt. Maar wat ze allemaal beloven: meer klanten en je hoeft er weinig voor te doen behalve……

Zet social media in

Zet LinkedIn in, roept de ene. Nee..je moet video’s maken, roept een ander. Nee, wacht…maak gebruik van Facebook. Of nee, je moet gaan bloggen, vloggen of netwerken. Geef een Webinar en je verkopen klotsen tegen de plinten op. Of je wordt ‘gewoon’ zichtbaar met zelfvertrouwen en dan gebeurt het ook. Prachtig, hartstikke fantastisch!

Je loopt ook niet zomaar een marathon

Ik ben het er niet mee-eens. (Ja, daar kijk je vast niet van op). Want moeiteloos enorm succesvol worden, daar geloof ik niet in. Tuurlijk lijkt me dit best lekker. Net als dat ‘een altijd opgeruimd huis’ me heerlijk lijkt. Of zonder enige moeite 5 kg kwijt raken. Of zonder trainen een marathon rennen. Top! Gebeurt ook niet, want je moet er wel iets voor doen.

En precies, dat is het. Je moet er verschillende dingen voor doen en je moet dan ook nog eens die dingen doen die voor jou werken. Want wat voor mij werkt, hoeft niet gegarandeerd voor jou te werken. Ja balen, vind ik ook. ‘Copy paste’ zou dan wel zo makkelijk (en dus moeiteloos) zijn.

Wat voor mij werkt, werkt niet voor jou

Waar het om gaat is dat je bedenkt wat je doel is. En daar bouw je dan een strategie om heen. De acties die daaruit volgen kunnen bestaan uit video’s, FB-ads, netwerken en bijvoorbeeld bloggen. Of juist niet! Omdat dat niet past bij jou, je doel en bij je potentiële klanten.

Want als je besloten hebt om met Facebook aan de slag te gaan dan is een vraag die ongetwijfeld daarna bij je opkomt: ‘Ja en wat zet ik er dan op?’ ,‘Hoe maak ik dan berichten die bij mij passen?’ Nou ik kan je vertellen als dat soort vragen opkomen, dan gaan de dingen niet zo moeiteloos meer. Dan vertragen ze, omdat je er gewoon geen handen en voeten aan kunt geven. Je weet wel wat je moet, maar niet hoe. En je ziet ook even niet hoe je het dan moet door vertalen, zodat het dan voor jou werkt.

Doe het niet alleen

Het goede nieuws is, dat er mensen zijn die je daar bij kunnen helpen. Sterker nog, ik ben zo’n mens die dat kan. Die snapt hoe marketing werkt, maar die ook snapt dat marketing niet een trucje is dat iedereen even uitvoert. Dus als jij  wilt beginnen met een goede focus en niet wilt dat er nog wat losse eindjes wapperen, dan moeten wij echt samen aan de slag! Zullen we starten met koffie of thee?

Laat een reactie achter


Typ bovenstaande code over.

Hier kun je ook nog je voordeel mee doen:

plakband Zijn je doelen wel haalbaar in tijden van crisis

Zijn je doelen wel haalbaar in tijden van crisis

plakband Zullen we gewoon gaan ondernemen ipv next level?

Zullen we gewoon gaan ondernemen ipv next level?

plakband Waarom er geen succesformules zijn

Waarom er geen succesformules zijn