Inspiratie & Inzichten 
Zonder toeters, bellen en/of franje.
Wel lekker no-nonsense en belachelijk praktisch.
‹ terug naar overzicht

twee vragen die je je echt regelmatig moet stellen

Ik had er even geen zin. Marketing enzo. Ja weet ook wel dat het moet, zichtbaar zijn. Goed voor je business en als niemand weet dat je er bent krijg je ook geen succes.

Alleen…..ik had iets teveel dagen dat ik dacht: Thank God avond. Ik kan naar bed. En dan in de ochtend: oh nee ochtend, waarom is het nu al ochtend? Af en toe helemaal prima maar het moet niet de norm worden.

En dat werd het wel. Nou ben ik van huis uit gewend om gewoon door te gaan, door te zetten. Tenzij je echt ziek was. Was ik ziek? Nee, geen koorts dus dan telt het niet. Dus hop aan de slag.

 

Doorgaan of niet

Het gevolg: nog meer blegh, geen zin, vond heel veel stom, beetje sombertjes. Moe….zooooo. Echt onwijs moe. Nog minder zin. Kortom de oude tactiek van hop gewoon doorgaan en niet tutten moest toch even herzien worden.

Dus besloot ik: ik doe even helemaal niks. Oké ook niet helemaal waar want dat is een beetje unfair naar mijn klanten. Die verwachten wel wat van me en terecht. Dus wat ik kon skippen, skipte ik. Zoals mijn marketing. Waarom niks: omdat ik er eens goed voor ging zitten toen ik mezelf de vraag stelde: wat heb ik nu nodig?

Beetje bankhangen

Consequentie is wel dat dat niks op zeker invloed zou hebben op mijn business. Dus was ik bereid om met die consequentie te dealen? Yep, besloot ik. Want die consequenties kunnen op de langere termijn ook een positieve invloed hebben.

En dus lummelde ik voor mijn gevoel maar wat. Hing beetje mistroostig op de bank. Totdat ik dacht: en zo schiet het dus niet op. Hoe ga ik dit fixen? Wat wil ik nou echt?

Dat bleek dus gewoon een prima vraag. En een lastige. Dat betekende dus wat (nou ja wat veel) zelfonderzoek en zelfreflectie. Oefeningen die ik stom vond maar briljant bleken. En toen op Blue Monday dacht ik: yep. I’m back.

Bullshit Blue Monday

Want weet je Blue Monday is helemaal niet de meest deprimerende dag van het jaar. Het is gewoon een verzinsel. Vanuit de marketing. Ooit. Om meer vakanties te verkopen. En nu grijpen we het aan om allerlei stuff te verkopen. En om lekker met z’n allen te emmeren hoe vervelend Blue Monday is maar dat als je X, Y of Z doet of liever nog koopt dan word je weer helemaal blij.

Uiteindelijk werd ik blij van de vraag: wat wil ik nu echt? En misschien zouden we daar allemaal eens meer over moeten denken.

Laat een reactie achter


Typ bovenstaande code over.

Hier kun je ook nog je voordeel mee doen:

plakband Met minder moeite meer klanten

Met minder moeite meer klanten

plakband Zijn je doelen wel haalbaar in tijden van crisis

Zijn je doelen wel haalbaar in tijden van crisis

plakband September is het nieuwe januari

September is het nieuwe januari