Inspiratie & Inzichten 
Zonder toeters, bellen en/of franje.
Wel lekker no-nonsense en belachelijk praktisch.
‹ terug naar overzicht

Met alleen een plan haal je je omzetdoel niet

Een plan maken is op zich best simpel. Je stelt je doel of doelen vast en bepaalt vervolgens wat je gaat doen om het te realiseren. Maar ja, simpel is dus niet hetzelfde als makkelijk. Sterker nog om iets makkelijk te maken is nog niet zo simpel.

Over een paar weken zijn we al weer druk met surprises, de kerstboom, het kerstdiner en de oliebollen. Dat betekent dat je nog een aantal weken hebt om flink meters te maken én om je plan voor 2019 te realiseren.

Even checken: waar sta je?

Ik hou van lekker praktisch dus even een rijtje vragen voor je, zodat je zelf kunt bepalen hoe het gaat.

  • Wat schreef je op als doel voor dit jaar?
  • En? Lig je op schema? Als je voor ligt, top! Lig je achter…..lees dan vooral verder.
  • Wat is er minder goed gegaan?
  • Wat is er supergoed gegaan?
  • Welke redenen zijn hiervoor?
  • Welke excuses heb je gebruikt?
  • Wat ga je anders doen voor het laatste kwartaal van 2019?
  • Waar ga je echt mee stoppen?
  • Waar ga je nog (een beetje) meer van doen?
  • Hoe ga je dat dan doen?

Alleen een plan zorgt niet voor resultaat

Als het goed is heb je nu een basis voor een aangescherpt plan voor de rest van 2019. Nu is het zo dat een plan alleen niet zorgt voor resultaat. Nope. Zelfs niet als je plan buitengewoon briljant is. Er zijn acties voor nodig. Ja logisch, denk je nu. Maar…..die acties moeten ook gedaan worden. En het moeten ook nog eens de voor jou juiste acties zijn. Passend bij jou én bij waar je bedrijf nu staat.

Al eerder schreef ik dat goede voornemens altijd kunnen. Dus ook per 1 oktober om maar een datum te roepen. En over het algemeen sneuvelen voornemens met een paar weken. Red je waarschijnlijk net de maand oktober. Op het gevaar af dat je denkt: lekker positieve mail dit zeg, een tip om meer resultaat uit je acties te halen.


Kleine doelen zorgen voor groots resultaat

Maak je doelen zo klein of groot als je wilt, maar maak je acties klein. Ons brein houdt van het behalen van resultaten, maar is ook erg gehecht aan veiligheid. Door kleine stappen te zetten boek je resultaat én blijft het toch veilig. Kortom je brein happy en jij ook.

Mocht je nu denken: ja maar met kleine stappen schiet het niet op. Bedenk dan dat 1 zieke een hele epidemie kan veroorzaken.


Samen kom je verder (en ga je echt sneller)

Wil je toch niet alleen aan de slag? Heel logisch want jij hebt jouw kennis en ik de mijne en als we dat gaan samenvoegen.....woeeeeeeh! Hoe doen we dat? Nou bijvoorbeeld in een 1 op 1 sessie of tijdens de workshop Doelen Stellen én Halen
 

Laat een reactie achter


Typ bovenstaande code over.

Hier kun je ook nog je voordeel mee doen:

plakband Met alleen een plan haal je je omzetdoel niet

Met alleen een plan haal je je omzetdoel niet

plakband September is het nieuwe januari

September is het nieuwe januari

plakband Waarom je marketing niet leuk vindt

Waarom je marketing niet leuk vindt