Inspiratie & Inzichten 
Zonder toeters, bellen en/of franje.
Wel lekker no-nonsense en belachelijk praktisch.
Toon alles
Ondernemen
Doelen
Ondernemerstypes
Groei
Marketing

Alleen geld geven levert geen naamsbekendheid op

We kennen allemaal de grote sponsors als Rabobank, Ziggo, ING of Heineken. En inderdaad jij hebt (tenminste dat neem ik aan) niet de budgetten van deze sponsors. En als je een marketing & communicatieafdeling hebt dan heb je waarschijnlijk geen sponsorspecialist in huis. Terwijl sponsoring ook voor een lokale ondernemer veel kan opleveren. Als je het slim doet.  

Lees verder

Een reden waarom naamsbekendheid niet hoeft

Naamsbekendheid. Je moet als ondernemer werken aan je naamsbekendheid. Of je nu een starter bent of een onderneming die al jaren bestaat je moet altijd bezig blijven met je naamsbekendheid. Het is heel simpel: zonder naamsbekendheid op zeker geen succesvol bedrijf. Zoals met alles heb je ook hier een uitzondering op de regel. In dit geval is Paul Carrack de uitzondering.

Lees verder

(On)gevraagd advies

Heb je de nieuwsberichten over taalverbeteraars gelezen? Taalverbeteraars zijn helemaal geen leuke mensen blijkt uit onderzoek. Ik beken; ik ben zo'n taalverbeteraar. Ik kan er gewoon niets aan doen. Mijn oog valt op een d/t-fout, ik zie het als een punt ontbreekt. Soms zeg ik er niks van, als het er echt toe doet dan hoor je me uiteraard wel.

Lees verder

Redenen om een expert in te huren

Heb je echt altijd advies van een expert nodig? Of altijd echt altijd is, daar neem ik geen gif op in. Naar mijn mening hangt het ook af van je overwegingen waarom je een adviseur wilt inhuren. Wil je tijd besparen, nieuwe inzichten krijgen, ondersteuning, een spreekwoordelijke schop onder de kont? Ben je bereid te luisteren naar een expert? Er open in te gaan? Dan zeg ik: inhuren die adviseur.

Lees verder